Onze praktijk Mijn Portaal Ik heb spoed

Afspraak

Ik heb nu een huisarts nodig, wat kan ik doen?

In een levensbedreigende situatie bel je direct 112. Niet levensbedreigend, wel spoed? Je kunt ons bereiken op 0416 277 855. Buiten de openingstijden van onze praktijk staat  de huisartsenpost voor je klaar.

Wanneer bel ik de huisartsenspoedpost?

Wanneer de huisartsenpraktijk dicht is, kun je de huisartsen spoedpost bellen, maar let op: De huisartsen spoedpost bel je in de avonden, nachten, weekenden en tijdens feestdagen alleen wanneer je dringend medische zorg nodig hebt. Er is sprake van spoed. Is er geen sprake van spoed? Dan wacht je tot de volgende werkdag en bel je je eigen huisarts. Wil je meer informatie over wanneer je de huisartsenpraktijk belt en wanneer je de huisartsen spoedpost belt? Klik dan op onderstaande link.


Lees meer informatie

Ik twijfel of ik naar de huisarts moet, wat moet ik doen?

Wil je weten of contact met de huisarts nodig is? Of wil je weten wat je aan jouw klachten kunt doen? Bekijk de 2 opties:


Moet Ik Naar De Dokter

Ga naar moetiknaardedokter.nl of download de gratis app (Google Play of AppStore). Je vertelt wat jouw geslacht is, hoe oud je bent, waar je last van hebt en wat jouw klacht is. Aan de hand van jouw symptomen wordt bepaald of én wanneer contact met de huisarts nodig is. Op die manier weet je wat je moet doen en voorkom je onnodig wachten bij de huisarts of huisartsenpost.


Thuisarts.nl

Of kijk op Thuisarts.nl voor betrouwbare medische informatie, informatie om voorbereid naar de huisarts te gaan en zelfzorgadviezen  wat je zelf kunt doen bij veelvoorkomende klachten, zoals keelpijn, hoofdpijn of koorts. Thuisarts.nl is handig voor iedereen die betrouwbare gezondheidsinformatie zoekt, maar het vervangt geen doktersbezoek als dat nodig is!

Waarom vraagt de assistente waarom ik een afspraak met de huisarts wil maken?

Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van jouw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van jouw eventuele klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met jouw informatie om te gaan.

Ik heb meerdere klachten en/of vragen

Heb je meerdere vragen of wil je een gesprek, dan kun je bij het maken van je afspraak een dubbele afspraak inplannen. Dit zijn twee afspraken achter elkaar, zodat het een dubbel consult wordt. Twijfel je over hoeveel tijd je nodig hebt? Overleg dit dan telefonisch met de assistente via 0416 277 855.

Ik ben verhinderd voor een afspraak, wat nu?

Als je verhinderd bent kun je jouw afspraak in jouw portaal afzeggen. Doe dit zo snel mogelijk en uiterlijk 24 uur vóór de afspraak. Lukt dit niet? Bel dan met de assistente via 0416 277 855.


Helaas gebeurt het nog regelmatig dat een patiënt niet voor een afspraak komt opdagen. Dat is niet alleen vervelend voor onze praktijk, maar ook voor een andere patiënt, die in de verloren tijd geholpen had kunnen worden. Om dit zoveel mogelijk te voorkomen, kunnen wij  een bedrag voor een gemist consult in rekening brengen, dit heet ook wel een 'no-show' (wegblijf)-tarief.

Wat is een ‘no-show’ (wegblijf)-tarief?

Steeds vaker komen patiënten, zonder bericht, niet op hun afspraak. Zo gaat spreekuurtijd onnodig verloren en kunnen andere patiënten minder snel terecht, die graag plek in de agenda hadden willen hebben. Om al onze patiënten zo snel mogelijk een plaats te bieden, hanteren wij een no-show tarief voor wegblijvers. Wie niet verschijnt op de afspraak of deze te laat afzegt, krijgt eerst een schriftelijke of telefonische waarschuwing. Als dat een tweede keer gebeurt, volgt een factuur.


Het no-show tarief bedraagt:

€15,- voor een enkel consult

€30,- voor een dubbel consult


Dit geldt voor afspraken bij al onze medewerkers. Voor afspraken bij de praktijkondersteuners (POH- Somatiek en POH-GGZ) rekenen wij standaard een dubbel consult. Let op, deze rekening wordt niet door de zorgverzekeraar vergoed!

Ik ben 16 jaar, moet ik zelf een afspraak maken?

Ja, als je 16 jaar of ouder bent maak je zelf de afspraak bij de huisartsenpraktijk. Als ouder mag je mee als jouw kind daar toestemming voor geeft. Jongeren vanaf 16 jaar beslissen zelf en hebben een zelfstandig recht op informatie. Een uitslag wordt dan (zonder toestemming) ook niet gedeeld met de ouder (zonder toestemming) en het dossier is uitsluitend in te zien door de jongere. Ook mogen jongeren van 16 jaar of ouder zelf beslissen over een eventuele behandeling.

Kan ik ook voor iemand anders een afspraak maken?

Wil je een afspraak maken voor bijvoorbeeld je moeder, oom of een van je kinderen? Dat kan! Vermeld bij het maken van je afspraak goed om welke persoon het gaat. LET OP: gebruik bij het online afspraak maken wel het account van degene voor wie de afspraak bedoeld is. De accounts zijn gemakkelijk te koppelen in het portaal als je verantwoordelijk bent voor deze persoon. Zo ontstaat er geen verwarring en komen de gegevens in het goede dossier terecht.

Kan ik mijn huisarts online een bericht sturen?

Heb je een vraag voor je huisarts? Stel je vraag eenvoudig online via jouw patiëntenportaal (e-consult). Je kunt ook foto’s of documenten meesturen. Dit gebeurt op een beveiligde manier. Je ontvangt op werkdagen binnen 48 uur  antwoord.

Hoe kan ik een huisbezoek aanvragen?

Het kan voorkomen dat je met jouw klachten niet naar de praktijk kunt komen voor het spreekuur. Wij bezoeken dagelijks patiënten die fysiek niet in staat zijn om zelfstandig of met begeleiding naar onze praktijk te komen. We willen je dringend vragen om bij het aanvragen van een huisbezoek kritisch te kijken of een huisbezoek echt nodig is. Een huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar de praktijk te komen.


Voor het aanvragen van een huisbezoek bel je in de ochtend naar 0416 277 855. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek nodig is. Heeft je huisbezoek spoed? Toets dan 1 in bij het menu als je de assistente belt.

Kan ik beeldbellen met mijn huisarts?

Jazeker! Dit kan met je eigen huisarts of praktijkondersteuner. Je kunt hiervoor een belafspraak maken met de assistente op 0416 277 855. Zorg je wel voor een goede verbinding en voldoende privacy?

Is er ook een telefonisch spreekuur?

Voor eenvoudige en korte vragen kun je gebruik maken van het telefonisch spreekuur. Hiervoor bel je bij voorkeur ’s ochtends tussen 08.00 en 10.00 uur met de assistente via 0416 277 855. De huisarts belt je terug. Blijf telefonisch bereikbaar. Meestal kan de vraag ook online beantwoord worden. We adviseren je om je vraag via jouw portaal te stellen; de huisarts zal deze zo snel mogelijk beantwoorden.

Hoe kan ik mijn bezoek aan de huisarts voorbereiden?

Of je nu een online afspraak hebt of naar de huisarts gaat, zorg dat je altijd voorbereidt bent zodat de huisarts je beter kan helpen. Handig is om het op te schrijven. Vertel kort en duidelijk wat je klacht is. Lees het voor je afspraak nog even door. Schiet je nog iets anders te binnen? Schrijf het erbij! Houd het bij de hand tijdens de afspraak en noteer de antwoorden van de huisarts. Zo kun je het later makkelijk teruglezen. Of bekijk vooraf jouw dossier in je portaal voor meer informatie.


Voor afspraken met de praktijkondersteuner maken we soms gebruik van vragenlijsten. Als de vragenlijsten gebruikt worden krijg je die vooraf aan de afspraak toegestuurd. Vul deze lijst vooraf in zodat dit tijdens het consult besproken kan worden.


Het kan voorkomen dat je met jouw klachten niet naar de praktijk kunt komen voor het spreekuur. Wij bezoeken dagelijks patiënten die fysiek niet in staat zijn om zelfstandig of met begeleiding naar onze praktijk te komen. We willen je dringend vragen om bij het aanvragen van een huisbezoek kritisch te kijken of een huisbezoek echt nodig is. Een huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar de praktijk te komen.


Voor het aanvragen van een huisbezoek bel je in de ochtend naar 0416 277 855. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek nodig is. Heeft je huisbezoek spoed? Toets dan 1 in bij het menu als je de assistente belt.

Wat is het patiëntenportaal en wat biedt het jou?

In het patiëntenportaal kun je 24 uur per dag snel, veilig en online contact met jouw huisarts hebben. Met je eigen account log je veilig in en hoef je niet elke keer opnieuw jouw gegevens in te voeren. Let op: iedere huisarts kiest er zelf voor welke van onderstaande opties hun beschikbaar stellen in het patiëntenportaal. Het kan dus zijn dat wij als huisarts niet alles aanbieden.


Wat biedt het patiëntenportaal jou?

  • Afspraak maken: je kunt via het patiëntenportaal een afspraak maken voor een bezoek aan de praktijk. Deze afspraak verschijnt direct in de agenda van de huisarts.
  • E-consult (vraag stellen): via een e-consult kun je minder dringende vragen stellen aan de huisarts, de praktijkondersteuner of de assistente. Je vraag wordt bijna altijd dezelfde dag nog beantwoord.
  • Herhaalrecepten bestellen: je kunt snel en gemakkelijk herhaalmedicatie bestellen via het portaal. De aanvragen komen direct bij de huisarts terecht zodat dit dezelfde dag aan de apotheek kan worden doorgegeven.
  • Uitslagen onderzoek: de uitslagen van je onderzoek worden voor je beschikbaar gesteld om zelf in te zien.
  • Medisch dossier inzien: je kunt zelf jouw dossier inkijken en teruglezen wat je met de huisarts besproken hebt tijdens je consult.
Hoe log ik in op het portaal?

​Je kunt op twee manieren inloggen bij MijnGezondheid.net: via de website of via de app. Hieronder vind je een overzicht van beide opties.


Inloggen via de website

  • Ga naar de inlogpagina.
  • Klik op "Inloggen met DigiD".
  • Log in met jouw DigiD-gebruikersnaam en wachtwoord, of gebruik de DigiD-app voor extra beveiliging. Bij de eerste keer inloggen word je gevraagd de voorwaarden en privacyverklaring te accepteren.

Let op: Je kunt alleen inloggen als jouw huisarts of apotheek is aangesloten bij MijnGezondheid.net en je hiervoor heeft aangemeld. Indien je nog geen account hebt, neem dan contact op met jouw zorgverlener om je aan te melden.


Inloggen via de MedGemak-app

  1. Log in op MijnGezondheid.net via jouw browser.
  2. Klik rechtsboven op het menu en selecteer "Ik wil... mijn app koppelen".
  3. Volg de instructies om een activatiecode op te halen.
  • Voer in de app jouw geboortedatum en de activatiecode in.
  • Stel een persoonlijke 5-cijferige pincode in voor toekomstig gebruik.

Na het koppelen kun je de app gebruiken om snel en veilig toegang te krijgen tot jouw medische gegevens, afspraken te maken en berichten te sturen naar jouw zorgverlener.


Hulp nodig?

Bij problemen met inloggen of andere vragen kun je terecht op de helpdesk van MijnGezondheid.net. Hier vind je informatie over het aanmaken van een account, inloggen met DigiD, het resetten van jouw wachtwoord en meer.

Ik heb problemen met het patiëntenportaal, wat nu?

Krijg je een foutmelding of heb je hulp nodig? Bel dan niet de huisartsenpraktijk, maar neem contact op met de helpdesk van MijnGezondheid.net. De praktijk heeft geen toegang tot jouw inloggegevens of technische instellingen van het portaal.


Helpdesk MijnGezondheid.net

Ik heb nog geen account, hoe meld ik me aan?

Bekijk hier de instructie om een account aan te maken. Heb je vragen over MijnGezondheid.net of de MedGemak-app? Of kom je er niet helemaal uit? Bekijk hier de antwoorden op veelgestelde vragen.

Wat kan ik met de MedGemak app van MijnGezondheid.net?

De MedGemak app is speciaal gemaakt voor je smartphone en biedt een aantal voordelen bovenop MijnGezondheid.net. Dit kun je met de MedGemak app:
-        Veilig én snel inloggen
-        Handige inneemwekker voor je medicijnen instellen
-        Een foto of bijlage meesturen als je online een vraag stelt aan je huisarts
-        Een afspraak inplannen bij je huisartsenpraktijk


Aan de slag met de MedGemak app
Stap 1: Nog geen MijnGezondheid.net account? Vraag hier je account aan
Stap 2: Download de gratis de MedGemak app
Stap 3: Koppel de app aan jouw MijnGezondheid.net account

Stap 4: Voer in de MedGemak app jouw activatiecode en geboortedatum in en registreer je toestel. Jouw activatiecode vind je in MijnGezondheid.net.

Wat kan ik met MedMij app van Uw Zorg Online?

Uw Zorg online is aangesloten bij MedMij. Met MedMij worden gezondheidsgegevens gedeeld en ook kun je hier bijvoorbeeld je medisch dossier opvragen. Je kunt je dossier  bekijken via ‘Uw dossier’ in de Uw Zorg online app of via de patiëntenomgeving. Hier kun je ook gebruikmaken van de andere diensten die we online aanbieden, zoals het stellen van vragen of het maken van een afspraak.


Ik heb een Uw Zorg online account

Dan kun je vanuit de Uw Zorg online app direct gegevens ophalen via MedMij. Je moet hiervoor inloggen in de app. Via de optie ‘Gegevens via MedMij’ in het startscherm van de app kun je, nadat je je met DigiD identificeert, de MedMij-gegevens zien die de huisarts bijhoudt over jou. Via de knop ‘Naar andere MedMij-gegevens’ kun je ook gegevens opvragen die ziekenhuizen en GGZ-instellingen over je bijhouden, als ze bij MedMij zijn aangesloten.

Hoe maak ik een online afspraak via mijngezondheid.net?
AFSPRAAK MAKEN
1. Log in en klik dan bij de startpagina op de knop: Afspraak maken en bekijken
2. Je ziet gepland en historie, klik op in blauwe scherm afspraak maken
3. Klik onderaan de pagina op: Ik wil direct een afspraak maken voor een bekende klacht
4. Kies het type afspraak
Doktersafspraak
• 1 lichamelijke klacht (10 min)
• 2 klachten / vragen (20 min)
• Psych. Klacht / gesprek (20 min)
Afspraak met een praktijkondersteuner
• Longcontrole
• CVRM (hart- en vaatziekten)
• Diabetes 3-maanden controle
• Diabetes jaarcontrole
Afspraak met een assistente
• Wrattenspreekuur
• Hechtingen verwijderen
• Uitstrijkje bevolkingsonderzoek
• Oren uitspuiten
• Injectie
5. Maak een keuze en dan kom je bij : Kies een zorgverlener
6. Waarvoor wilt u een afspraak maken?
Wat is de reden van uw afspraak? Noteer hier de reden en klik daarna op de roze knop: Naar moment
kiezen
7. Op welke dag wilt u de afspraak?
< Week eerder > Week later <<Maand eerder >>Maand later
Nu verschijnt het overzicht met de dagen van de week en hoeveel plekken er vrij zijn.
B.v. Maandag 02-12-2024: 3 plekken beschikbaar.
Klik op de dag dat je wil komen.
8. Hoe laat wilt u de afspraak?
De beschikbare tijden zijn zichtbaar, klik het blok aan wanneer je wil komen.
Deze tijden worden getoond in Nederlandse tijd (GMT+1)
9. Je komt in het overzicht scherm: Is de informatie hieronder correct?
Onderaan kun je nog invullen of je een herinnering wil: geen herinnering, 1 uur voor de afspraak, 2
uur voor de afspraak, 24 uur voor de afspraak.
Klik daarna op de roze knop bevestigen.
10. Het volgende scherm verschijnt: Het is gelukt om uw afspraak op te slaan.
11. Mijn afspraken bekijken.
Hoe verwijder of wijzig ik een afspraak via mijngezondheid.net?
1. Log in en klik dan bij de startpagina op de knop: Afspraak maken en bekijken.
2. Klik op de aankomende afspraak die je wil verwijderen.
Onderaan kun je kiezen uit afspraak wijzigen of verwijderen
3. Bij wijzigen kom je weer in het eerdere keuzescherm van dag kiezen, enz.
4. Bij verwijderen kom je in het scherm: Afspraak definitief verwijderen
Weet u zeker dat u deze afspraak definitief wilt verwijderen? Klik op ja en de afspraak is verwijderd.
Hoe maak ik een afspraak in de Medgemak-app?
1. Log in, je komt bij pagina Home. Lukt het inloggen niet dan is het mogelijk een verouderde versie
(blauwe achtergrond bij app en dit moet een witte zijn).
Klik dan op de knop: Afspraak maken en bekijken
2. Pagina Afspraak maken en bekijken
Je ziet gepland en historie, klik onderaan op de roze knop: nieuwe afspraak
3. Pagina Afspraak maken
Wilt u direct een afspraak maken of wilt u eerst zelf beoordelen of u naar de dokter moet:
Kies roze knop Afspraak maken (anders roze knop Moet ik naar de dokter?)
Er verschijnt een pop-up scherm met de melding: Let op
Bel 112 bij levensbedreigende situaties. Is het een spoedgeval of twijfelt u over de ernst van de
klachten? Neem dan telefonisch contact op met de praktijk
Druk op ok. Ga door als bovenstaande niet van toepassing is.
Locatie komt in beeld: Huisartsenpraktijk Rozet en evt. is de apotheek zichtbaar.
Klik op de naam waar u de afspraak wil maken.
Klik daarna onderaan op de roze knop: Medewerker kiezen
4. Pagina Afspraak met
Kies het afspraak type
Doktersafspraak
Er verschijnt een extra balk met: Doktersafspraak. Daaronder staan de namen van de beschikbare
artsen.
Kies de naam van de arts waarmee u de afspraak wil
Er verschijnt weer een extra balk met: Kies soort afspraak. Daaronder staan de afspraakkeuzes, zoals
• 1 lichamelijke klacht (10 min)
• 2 klachten / vragen (20 min)
• Psych. Klacht / gesprek (20 min)
Klik onderaan op de roze balk: tijdstip kiezen en ga verder vanaf stap 5.

Dezelfde acties geleden voor een afspraak bij de praktijkondersteuner of assistente.
Afspraak met een praktijkondersteuner
• Longcontrole
• CVRM (hart- en vaatziekten)
• Diabetes 3-maanden controle
• Diabetes jaarcontrole
Afspraak met een assistente
• Wrattenspreekuur
• Hechtingen verwijderen
• Uitstrijkje bevolkingsonderzoek
• Oren uitspuiten
• Injectie
5. Pagina Dag en tijdstip
Nu verschijnt het overzicht met de dagen van de week en hoeveel plekken er vrij zijn.
B.v. Maandag 02-12-2024: 3 plekken beschikbaar.
Klik op de dag dat je wil komen of gebruik de volgende knoppen.
< Week eerder >Week later <<Maand eerder >>Maand later
Na de keuze van dag verschijnt er een extra balk met: tijdstip.
Deze tijden worden getoond in Nederlandse tijd (GMT+1)
Kies het gewenste tijdstip en dan wordt onderaan de balk reden afspraak roze, klik deze aan.
6. Pagina reden afspraak
Reden van uw afspraak: schrijf hier de reden van uw afspraak en dan wordt onderaan de balk naar
bevestigen roze, klik deze aan.
7. Pagina Afspraak overzicht
Hier staan de gegevens van de afspraak, controleer deze en klik daarna op de roze knop bevestigen.
8. Pagina Afspraak bevestigd
Het volgende scherm verschijnt: Uw afspraak is bevestigd. Op …datum en tijd… heeft u een afspraak met
medewerker die u gekozen heeft.
9. U ontvang mogelijk een bevestigingsmal en/of melding van de praktijk als u dit heeft ingesteld. Uw
voorkeuren voor pushberichten kunt u wijzigen via instellingen.
Er zijn 2 roze knoppen zichtbaar: instellingen of sluiten.
Hoe verwijder of wijzig ik een afspraak in de Medgemak-app?
1. Log in en klik dan bij de startpagina op de knop: Afspraak maken en bekijken.
2. Klik op de aankomende afspraak die je wil verwijderen.
Onderaan kun je kiezen uit afspraak wijzigen of verwijderen
3. Bij wijzigen kom je weer in het eerdere keuzescherm van dag kiezen, enz.
4. Bij verwijderen kom je in het scherm: Afspraak definitief verwijderen
Weet u zeker dat u deze afspraak definitief wilt verwijderen? Klik op ja en de afspraak is verwijderd.